وضعیت سیم کارت های اعتباری همراه اول چگونه است ؟

انواع وضعیت سیم کارت اعتباری همراه اول

۱. سیمکارت فعال

وضعیت سیم کارت های اعتباری همراه اول ؛ کاربر از زمانی که سیم کارت خود را تهیه و فعال کند در این وضعیت قرار می‌گیرد و ماندن در این وضعیت برای کلیه کاربران اعتباری بر مبنای تراکنش خواهد بود. این نوع تراکنش ها به ۲ نوع ورودی و خروجی شکل میگیرند. تراکنش ورودی (مکالمه و پیامک بجز پیامک های انبوه) و تراکنش خروجی شامل اعمال شارژ، مکالمه، پیامک همچنین اینترنت و… در این صورت شماره مشترک فعال بوده و در وضعیت فعال میباشد. همچنین اگر مشترک تراکنش ورودی و خروجی نداشته باشد، به میزان اعتبار ریالی مشترک مراجعه می‌شود.

۲ . سیمکارت یک طرفه

زمانی سیمکارت یک طرفه خواهد شد که مشترک هیچگونه تراکنش ورودی یا خروجی نداشته باشد و به عنوان مثال مانده شارژ کاربر کمتر از ۹,۹۸۰ ریال باشد. همچنین در زمان ورود به این مرحله اطلاع رسانی از طریق پیامک به مشترک انجام می‌شود که در هر زمان اگر مشترک اقدام به خرید شارژ نماید، خط مشترک فعال خواهد شد.

۳. وضعیت سیم کارت های اعتباری همراه اول برای سیم کارت غیرفعال

در صورتی که کاربر در زمان مشخص شده بدهی خود را پرداخت نکند، اپراتور بر اساس مصوبه ۲۰۷ رگولاتوری مجاز به سلب امتیاز مالکیت از خط میشود وشما پیغامی مبنی بر اینکه شماره‌ گیری برای شما مقدور نیست میگیرید. هر یک از اپراتورها با توجه به مقررات خود، زمان معینی را برای پرداخت قبض مشترکان در نظر می گیرند که وضعیت  HLR زمانی سیم کارت غیر فعال میشود به دلیل نپرداختن قبض مشترک و یا دریافت شکایت است.

… می توانید برای خرید سیمکارت همراه اول به شرکت انلاین بنیتا سیم مراجعه کنید ….

سیم کارت های همراه اول شامل چه پیش شماره هایی است؟

سیم کارت های همراه اول با سیم کارت های اعتباری و دائمی قابل عرضه میباشد پیش شماره های اعتباری شامل ۰۹۱۰ ، ۰۹۱۱ ، ۰۹۱۳ ، ۰۹۱۴ ، ۰۹۱۵ ، ۰۹۱۶ ، ۰۹۱۷ ، ۰۹۱۸ ، ۰۹۱۹ ، ۰۹۹۰ ، ۰۹۹۱ ، ۰۹۹۲

و سیم کارت های دائمی شامل

۰۹۱۰ ، ۰۹۱۱ ، ۰۹۱۲ ، ۰۹۱۳ ، ۰۹۱۴ ، ۰۹۱۵ ، ۰۹۱۶ ، ۰۹۱۷ ، ۰۹۱۸ ، ۰۹۱۸ ، ۰۹۹۱ ،  ۰۹۹۲

میباشند که برای تمامی متقاضیان در کلیه نقاط کشور موجود هستند.

پیش شماره و کد موبایل مربوط به کدام شهر است؟

کد موبایل و پیش شماره‌ ی هر شهر هنگام تماس بر روی نمایشگر تلفن همراه نمایان می‌شود، نشانگر نام اپراتور در همراه اول نشانگر منطقه متعلق به سیم کارت است. در ادامه به پیش شماره همراه اول مربوط به هر شهر میپردازیم؛

۰۹۱۱: استان گلستان، مازندران و گیلان

۰۹۱۲: استان تهران، البرز، قم، سمنان، زنجان و قزوین

۰۹۱۳: استان اصفهان، یزد، کرمان و چهارمحال و بختیاری

۰۹۱۴: استان اردیبل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی

۰۹۱۵: استان خرسان شمالی، استان خراسان رضوی، استان خراسان جنوبی و استان سیستان و بلوچستان

۰۹۱۶: استان خوزستان و لرستان

۰۹۱۷: استان فارس، کهگیلویه و بویر احمد، هرمزگان و بوشهر

۰۹۱۸: استان همدان، ایلام، مرکزی، کردستان و کرمانشاه

۰۹۹۴: استان بوشهر

…. برای گرفتن وام با سیمکارت ۹۱۲ کافیست اینجا کلیک کنید …..

تفاوت وضعیت سیم کارت های اعتباری همراه اول شماره با ایرانسل بر اساس پیش شماره

تفاوت پیش شماره ایرانسل و همراه اول

وضعیت سیم کارت های اعتباری همراه اول به این صورت می باشد که اپراتور ها دارای سیمکارت های دائمی و اعتباری همراه اول و ایرانسل میباشند که بالغ بر ۱۶ میلیون مشترک دائمی و ۱۸ میلیون نفر مشترک اعتباری دارد. اپراتور همراه اول با پیش شماره ۰۹۱ شروع میشود و رقم چهارم نشانگر شهر و یا نوع سیمکارت است. اپراتور دوم ایران که ایرانسل است در بدو تولد خود در تبریز و مشهد اغاز به فعالیت نموده. ایرانسل با بیش از ۲میلیون نفر مشترک دارای پیش شماره های ۰۹۳۰ ، ۰۹۳۳ ، ۰۹۳۵ ، ۰۹۳۷ ، ۰۹۳۸ ، ۰۹۳۹ ، و همچنین ۰۹۰۱ ، ۰۹۰۲ میباشد.

تغییر اپراتور بدون تعویض پیش شماره

برای این کار اول به سایت یا مراجعه حضوری به دفاتر خدماتی اپراتوری کنید و فرم درخواست را تکمیل و ثبت نام کنید. پس از آن از طریق یک پیامک تایید ثبت نام شما به اطلاعاتان خواهد رسید. در مرحله دوم مشترک در صورت موافقت عدد یک را به سامانه ۶۶۷ ارسال میکند پس از آن که موافقت صورت گرفت این طرح برای مشترکان اعتباری به مدت سه روز و برای مشترکان دائمی به مدت حدود پنج روز زمان نیاز است تا اپراتور جدید درخواست ارجاع شده را پذیرفته و امور مربوطه را انجام دهد.

پس از این مرحله سیم‌ کارتی جدید با همان پیش شماره قبلی به مشترک واگذار می‌شود. در اخر نکته ایی که وجود دارد این است؛ مشترک باید بداند که در این طرح تمام خدماتی که از اپراتور اول خود دریافت می‌کرده است غیرفعال میشود. بنابراین توصیه ما به مشترکان سیم ‌کارت‌های اعتباری این میباشد که پیش از اجرای طرح ترابرد پذیری تمام اعتبار خود را مورد مصرف قرار دهند. و مشترکان سیم‌ کارت‌های دائمی باید توجه داشته باشند که پیش از اجرای این طرح باید تمام قبوض خود را پرداخت کرده باشند. ونکته دیگر آنکه پیش از اجرای طرح ترابردپذیری لازم است مشترک حداقل سه ماه در اپراتور ارائه‌دهنده خدمات اولیه فعالیت داشته باشد. و امکان تغییر اپراتورها تنها دو بار در سال میسر است و پس از این تغییرات هزینه‌ تمامی سرویس‌ها، تماس و پیامک مطابق با اپراتوری که به آن ترابرد شده محاسبه خواهد شد.

…. برای خرید سیمکارت های رند همراه اول کافیست اینجا کلیک کنید …..