درباره سیمکارت الکترونیکی یا eSIM

سیمکارت الکترونیکی یا eSIM چیست؟

شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که سیمکارت الکترونیکی یا eSIM چیست؟ سیمکارت الکترونیکی یک تکنولوژی جدید است که با فناوری پیشرفته پا به عرصه دنیای امروزی گذاشته است که با تحولاتی که در شکل ظاهری این سیم کارت به وجود آمده است. نمیتوان آن را یک سیم کارت واقعی خواند بلکه یک چیپ با استاندارد اس او ان 8 است که مستقیما داخل یک گجت تعبیه شده است که به دلیل قرار گرفتن در مادربورد گوشی یا دستگاه اجازه تعویض یا جابجایی را به کاربر نخواهد داد. اما این بدان معنا نیست نمیتوانید تغییر شماره دهید. زیرا سیم کارت های الکترونیکی با اطلاعات بازنویسی شدنی تهیه شده اند.

می توانید برای خرید سیم کارت رند همراه اول به شرکت بنیتا سیم مراجعه کنید.

در ابتدای تولید سیم کارت های eSIM تنها مصرف کننده های آنها گجت های صنعتی بودند و در پروژه های نظامی مانند هواپیماهای بی سرنشین، ردیاب های مکان یابی، حسگرهای حرارتی و…بسیار کاربردی بودند، اما به مرور زمان در سال 2012 شرکت اپل پا به عرصه استفاده از سیم کارت های الکترونیکی در آیپدهای خود را آغاز کرد و در ادامه این راه، گوشی گوگل پیکسل 2 هم برای اولین بار در ایالت متحده استفاده از این نوع سیم کارت ها را تجربه کرد، که این میتواند امکان بهره بردن از این علم را بیشتر از پیش برایمان فراهم کند.

سیمکارت الکترونیکی یا eSIM چیست؟

برای درک بهتر باید گفت هنگامی که شما اقدام به خرید سیم کارتی میکنید در شرکت مخابرات شماره دلخواه را انتخاب می کنید و به شما یه سیم کارت را تحویل میدهند و داخل گوشی خود نصب میکنید اما برای تهیه سیم کارت الکترونیک شما به شرکت مخابرات میروید شماره مورد نظر را انتخاب میکنید اما سیم کارت فیزیکی در اختیار شما نمیگذارند فقط یک کد کیو آر را به شما تحویل میدهد که با اسکن گرفتن این کد تمامی اطلاعات مانند سیم کارت های عادی بر روی دستگاه شما نصب میشود و اگر تصمیم به تعویض شماره خود داشتید کافیست بر روی همان سیم کارت از شرکت مخابرات دیگر بهره ببرید بدون آنکه سیم کارتتان را تعویض کنید. می توانید بعد از خرید سیمکارت همراه اول ان رانیز الکترونیکی کنید .

 

مزایای سیمکارت الکترونیکی چیست؟

  • شاید این اتفاق بارها برایتان پیش آمده باشد که هنگام تعویض سیم کارت، سیم کارتی را اشتباهی برداشته اید با استفاده از سیم کارت الکترونیکی دیگر موجب خطا نمیشوید و به صورت دیجیتال بر روی دستگاه شما نصب میشود.
  • شاید به هنگام استفاده از سیم کارت های عادی گاهی اوقات دچار خطای مکانیکی مثل بد قرار گرفتن در اسلات گوشی شوید که استفاده از سیم کارت های الکترونیکی به دلیل نصب شدن در گوشی، دیگر با این مشکلات مواجهه نخواهید شد و دردسر باز و بسته کردن خشاب سیم کارت را ندارید.
  • یکی از ویژگی هایی که سیم کارت الکترونیکی را به سیم کارت های عادی برتر میکند ابعاد کوچک آن است که با مساحت 30میلی متر مربع خود تقریبا دو برابر کوچک از سیم کارت های عادی است و این ویژگی به سازنده گوشی اجازه میدهد تا از فضای سخت افزار همچون محل قرار گیری سیم کارت استفاده بهینه ایی داشته باشد.
  • ضد آب کردن سیم کارت های الکترونیک آسان تر است.
  • یکی از مزایای دیگر سیم کارت الکترونیکی این است که برای فعال کردن این نوع سیم کارت ها دیگر نیازی نیست در انتظار ارسال سیم کارت از شرکت مخابرات بمانید تنها با اسکن یک کد میتوانید سیم کارت خود را داشته و فعال کنید.
  • اگر از آن دسته از افرادی هستید که نمی خواهید شماره محل کارتان و خانواده تان یکی باشد و نمی خواهید دو یا چند گوشی همراه داشته باشید بهترین گزینه استفاده از سیم کار+ت های الکترونیکی است که میتوانید با داشتن یه سیم کارت چند شماره داشته باشید.
  • برخی افراد به واسطه کارشان همیشه در سفرهای خارجی هستند. سیم کارت الکترونیکی این امکان را میدهد تا با تهیه اسکن کد کیوآر شماره جدید کشور مقصد را بر روی دستگاه خود فعال کنید و دیگر نیازی به تعویض سیم کارت نداشته باشید.
  • سیم کارت الکترونیکی این امکان را به کاربر میدهد تا از راه دور بر تماس، اینترنت، پیامک و…گوشی خود دسترسی کامل را داشته باشد.

سیمکارت الکترونیکی یا eSIM چیست؟

معایب سیمکارت الکترونیکی یا eSIM چیست؟

eSIM با اینکه از مزایای زیادی برخوردار است اما معایب هایم به همراه دارد که در این متن به چند مورد آن اشاره میشود.

  • همانطور که گفته شده سیم کارت الکترونیکی یا سیم کارت eSIM بر سیم کارت های عادی بر روی دستگاه نصب میشود و با نرم افزار و کد فعال میشود از این رو اگر گوشی شما خاموش شود انتقال آن به گوشی دیگر کمی دشوار است و مانند سیم کارت های عادی سریع نمیتوانید جابجا کنید. این مشکل برای جابجایی دستگاه هم امکان دارد که اگر دستگاه خود را بخواهید تغییر دهید باید سیم کارت الکترونیک خود را از طریق نرم افزار فعال کنید.
  • این سیم کارت کاربردی قابلیت نصب شدن بر روی دستگاه های قدیمی را ندارد و تنها دو مدل شرکت اپل مدل11 و گوگول پیکسل 2آن را ساپرت میکند که تهیه این نوع گوشی ها با قیمت های بالایی که دارند کمی هزینه بر است.

….برای گرفتن وام با سیمکارت 912 از شرکت بنیتاسیم کافیست اینجا کلیک کنید ….