سیم-کارت-چیست-؟

سیم کارت چیست ؟ و انچه که باید درباره ی آن دانست

خاصیت سیم کارت چیست؟

سیم کارت چیست ؟ میتوان به یک هارد دیسک بسیار کوچک تشبیه کرد. که با تراشه های الکترونیکی اطلاعات شناسایی شخصی، شماره تلفن موبایل، دفترچه تلفن، پیامهای متنی و دیگر دیتا را در خود نگه میدارد. این کارت هوشمند دارای یک شماره ۱۱ رقمی می باشد که مخابرات امکان برقراری تماس و شناسایی کاربر را از طریق این شماره انجام می دهد. سیم کارتها به کاربران اجازه میدهند که به سادگی با جابجا کردن سیم کارت از یک تلفن موبایل و وارد کردن آن در درون یک تلفن موبایل دیگر تلفن ها را تغییر دهند و همچنین این امکان را میدهد تا از سرویس شبکه سایر کشورهای مختلف برای برقراری ارتباط استفاده کنند. به طور کلی سیم کارت ها در سه نوع، دائمی، اعتباری و دیتا در بازار موجود است و بسته به نیازتان میتوانید آن را تهیه کنید.

… می توانید برای خرید سیمکارت همراه اول به شرکت انلاین بنیتا سیم مراجعه کنید ….

چرا سیمکارت فقط به تلفن همراه محدود نمی شود ؟

سیم کارت ها هم مانند محصولات دیگر از بدو تولدش دچار تغییراتی شده است که این تغییرات در روند مثبتی پیشرفت کرده است و به سازندگان دستگاه های هوشمند این اجازه را میدهد تا با داشتن فضای بیشتر تغییراتی در شکل داخلی و بیرونی ایجاد کنند. سیم کارت های اولیه بقدری بزرگ بودند که میتوان آنها را به اندازه کارت اعتباری تشبیه کرد به طوری که دارای ۶۰/۸۵ میلی متر طول و ۹۸/۵۳ میلی متر عرض و ۷۶/۰ میلی متر ضخامت بوده است.

 

به مرور زمان با وارد شدن سیمکارت هایی به صورت مینی کمی تغییرات در اندازه های سیم کارت ها به وجود آمد به طوری که ضخامت همان ۷۶/۰ میباشد اما اینبار در طول ۲۵ میلی متر و عرض ۱۵ میلی متر به عرضه میرسید. نسخه بعدی که از سیم کارت ها وارد بازار شد نسخه ای به نام میکرو بود که کوچک تر از دو مدل قبلی خود بود و با سایز ۱۵ میلی متر طول و ۱۲ میلی متر عرض توانست به یکی ازسیم کارت های سایز استاندارد تبدیل شود. و اما در آخرین مرحله ایی که تغییراتی در سیم کارت ها به وجود آمده، سیم کارت هایی به نام نانو میباشد که با سایز ۱۲ میلی متر طول و ۸/۸ میلی متر عرض و ۷/۰ میلی متر ضخامت وارد بازارهای رقابتی شد. این سیم کارت با تغییراتی که در خود به وجود آورده توانسته در دل گوشی های گران قیمت مدل جدید اپل جا باز کند. با این حال با کوچک شدن سایز سیمکارت ها برای حفظ و صدمه ندیدن مدار سیم کارت از دستگاهای برش خاص یا قالب مخصوص استفاده میکنند.

سیم کارت ها چگونه کار میکنند؟

سیم کارت چیست ؟ و انچه که درباره ی آن بایددانست .سیمکارت در هر سایز و اندازه ایی که باشند دارای یک عدد ۶۴ بیتی منحصر به فردی هستند که همین اعداد شماره اختصاصی ما را تشکیل میدهند و میتواند چندین تریلیون شماره متفاوت را برای مشترکین خود ایجاد کند و همین امر باعث شده تا ظرفیت اشتراک سیم کارت ها هیچ وقت به پایان نرسد. هنگامی که شما سیم کارتی را دریافت میکنید تمامی مشخصات شما در شرکت مخابرات ثبت میشود و این فرآیند تضمین می‌کند که تنها سیم کارت کاربر می‌تواند رمزگذاری انجام‌ شده را بخواند و با شماره موبایل موجود اقدام به برقراری اتصال کند. زمانی که شماره منحصر به فرد کاربر به همراه کلید احراز هویت به نزدیک‌ ترین دکل ارسال می‌شود، ارائه‌ دهنده‌ی خدمت یا همان اپراتور نیز در مقابل، اطلاعات رمزگذاری شده‌ای به دستگاه کاربر ارسال می‌کند تا اتصال برقرار شود. در این هنگام اگر سیم کارت کاربر بتواند اطلاعات دریافت شده را رمزگشایی کند، اتصال برقرار خواهد شد.

شرکت بنیتاسیم ارائه دهنده انواع وام با سیمکارت 912 میباشد …

سیم کارت ها هم حافظه و مخزن داخلی دارند
سیم کارت ها هم حافظه و مخزن داخلی دارند

آیا میدانستید سیم کارت ها هم حافظه و یا مخزن داخلی دارند؟

سیم کارت چیست ؟ و انچه که درباره ی آن بایددانست هر چقدر سیم کارتتان را با هزینه و قیمت پاییتری تهیه کنید( ۱۱.۱۱جی اس ام) از حافظه کمتری برخوردار است و این حافظه در حد ۲تا۳کیلو بایت میباشد که فقط حاوی فهرست راهنمای تلفن و.. است. و سیم کارت هایی با کاربردهای بیشتر(۱۴/۱۱ جی اس ام) میتوانند با چندین اندازه مخزن حافظه بیشتری را در خود داشته باشند. به طور کلی  یکی از ویژگی سیم کارت در انواع مختلف و با ظرفیتهای حافظه های متنوع در بازار موجود میباشند. سیم کارتهای ۱۶، ۳۲، ۶۴ و ۵۱۲ کیلو بایتی که موارد توزیع و استفاده آنها بستگی به گستردگی شبکه موبایل آن منطقه دارد. البته در حال حاضر سیم کارتهایی با حافظه های ۱۲۸ و ۵۱۲ مگا بایتی نیز به بازار ارائه شده اند.

 ….برای گرفتن مشاوره وام سیمکارت 912 از شرکت بنیتاسیم کافیست اینجا کلیک کنید ….