نحوه استعلام تعداد سیم کارت با کد ملی چگونه است ؟

امروزه با گسترش خدمات اپراتورها در سراسر کشور و ارائه سیم کارت های همراه با شماره های متنوع، امکان خریداری تعداد مجاز سیم کارت فراهم شده است. طبق مقررات هر کد ملی در مجموع با درنظر گرفتن تمام اپراتورها، قادر به خریداری ۱۰ شماره سیم کارت است که گاهی افراد در اثر عدم استفاده، گم کردن و فراموش شدن سیم کارت ها، نیازمند اطلاع از تعداد آنها هستند‌. مشکلاتی از قبیل سواستفاده از سیم کارت های به نام دیگران، تخلیه و واگذاری سیم کارت وجود دارد که سبب می شود اهمیت استعلام تعداد آنها محرز گردد. در این مقاله قصد داریم به طور کامل به شرح نحوه استعلام تعداد سیم کارت با کد ملی بپردازیم؛ با ما همراه باشید‌.

ایا میخواید با سیمکارت 912 وام با کمترین بهره بگیرید ؟ فقط کافیه کلیک کنید : گرفتن وام با سیمکارت 912 

چگونه استعلام تعداد سیمکارت هایمان را با کد ملی بگیریم ؟

امکان استعلام تعداد سیم کارت های تحت مالکیت با کد ملی از راه های مختلفی امکان پذیر است و به همین علت تمام افراد به راحتی می توانند با انتخاب از میان روش های زیر، نسبت به استعلام تعداد سیم کارت با کد ملی اقدام نمایند. سه روش اصلی به شرح زیر می باشد:

• استعلام تعداد سیمکارت بنام از طریق پیامک
• استعلام تعداد سیمکارت بنام از طریق اپلیکیشن
• استعلام تعداد سیمکارت بنام از طریق سایت

از طریق پیامک چطوریه ؟

در روش اول که به عنوان آسان ترین روش استعلام تعداد سیم کارت با کد ملی شناخته می شود، امکان اطلاع از تعداد سیم کارت های تحت مالکیت بدون نیاز به اینترنت و اپلیکیشن، وجود دارد. برای اینکار لازم است از یک دستگاه تلفن همراه و یکی از سیمکارت های فعال و بنام خود استفاده نمایید. این روش به سرعت اطلاعات لازم و درخواستی شما را فراهم می کند و کافیست کد ملی خود را به شماره ۳۰۰۰۱۵۰ یا ۳۰۰۰۵۰۴۹۰۱ پیامک نمایید. دقت کنید که شماره ملی خود را بدون فاصله و بدون درج هیچ حروف و فاصله اضافی، به صورت ارقام پشت سر هم به شماره یاد شده، پیامک کنید. پس از ارسال پیامک، یا بصورت آنی و یا بعد از گذشت چند دقیقه، تعداد سیمکارت های ثبت شده توسط کد ملی ذکر شده به خط مورد استفاده و بنام صاحب کد ملی، پیامک می شود.

این پیامک حاوی تعداد سیم کارت های همراه اول، ایرانسل، رایتل و سایر اپراتورهای همراه می باشد؛ یعنی بطور مجزا، تعداد سیمکارت های ثبت شده از هر یک از اپراتورهای همراه، در یک پیامک نشان داده می شوند اما اطلاعاتی همچون شماره سیم کارت ها در این پیام کوتاه وجود ندارد. با این راه، شما به سهولت از اطلاعات مورد نیاز خود، اطلاع می یابید و چنانچه هرگونه مغایرتی در تعداد سیم کارت های استعلام شده، مشاهده کردید بایستی با مدارک شناسایی و کارت ملی خود، به یکی از دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کرده واین تناقض را به آن ها گزارش دهید تا مشکلی از بابت سو استفاده از اطلاعات هویتی شما رخ ندهد.

از کدوم اپلیکیشن برای استعلام تعداد سیم کارت با کد ملی اقدام کنیم ؟

روش دوم، استعلام تعداد سیم کارت از طریق اپلیکیشن می باشد. از طریق روش ارسال کد ملی به شماره پیامک، صرفا تعداد سیم کارت های متعلق به شما، نمایش داده می شود. در حقیقت با این روش، هیچگونه اطلاعاتی از شماره سیم کارت های بنام، در اختیار شما قرار نمی گیرد. لذا اگر تمایل به آگاهی از شماره سیم کارت های ثبت شده به نام خود را دارید، بایستی اپلیکیشن های تلفن همراه اپراتورها را نصب نمایید. بطور مثال اپلیکیشن اپراتور همراه اول با نام همراه من و اپلیکیشن اپراتور ایرانسل با نام ایرانسل من برای تلفن های همراه با سیستم اندروید، از طریق فروشگاه گوگل پلی و کافه بازار همچنین برای تلفن های همراه با سیستم ios از طریق اپل استور قابل دسترسی و نصب می باشد. بنابراین ابتدا، اپلیکیشن های اپراتور همراه مورد نظر خود را با سرچ در اینترنت و یافتن نام و طریقه نصب، دانلود نمایید و سپس اقدام به استعلام تعداد سیم کارت های بنام خود کنید.

به عنوان نمونه برای استفاده از اپلیکیشن ایرانسل من برای استعلام تعداد سیمکارت ها، کافیست وارد برنامه شوید و شماره سیمکارت ایرانسل فعال خود را که در تلفن همراه قرار داده اید، وارد کنید. پس از وارد کردن شماره تلفن همراه ایرانسل خود، وارد برنامه می شوید. از قسمت پایین صفحه، گزینه خدمات را انتخاب نمایید. از منوی باز شده، گزینه مدیریت سیم کارت را انتخاب کنید. حال با یک پیام روبرو می شوید که نوشته شده لطفا رمز یکبار مصرف را وارد نمایید. رمز پیامک شده به خط ایرانسلی که با آن وارد اپلیکیشن ایرانسل من شده اید را وارد کنید و دکمه ورود را فشار دهید. در این قسمت تعداد سیم کارت های ثبت نام شده ایرانسل در ابتدای صفحه با عدد مشخص شده است. در ادامه به تفکیک هر کدام از شماره ها با جزئیات نمایش داده شده اند و شما به راحتی می توانید علاوه بر استعلام تعداد سیم کارت های بنام، از شماره ی این سیم کارت ها نیز اطلاع یابید. همچنین از طریق اپلیکیشن همراه من نیز قادر به استعلام تعداد سیم کارت های ثبت نام شده همراه اول و شماره این سیم کارت ها خواهید بود که بدین منظور کافیست برنامه همراه من را نصب کنید و با وارد کردن شماره همراه اول فعال موجود در گوشی خود، به برنامه وارد شوید و از طریق خدمات این برنامه از اطلاعات مورد نیاز آگاهی یابید. پس از وارد شدن به برنامه همراه من، در بالای صفحه در بخش مربوط به اطلاعات شخصی کلیک کنید تا سیم کارت های به نام شما نمایش داده شود. در روش استعلام تعداد سیم کارت از طریق اپلیکیشن، محدودیتی از بابت تعداد دفعات استعلام و زمان استعلام وجود ندارد و افراد به سهولت می توانند در هر زمان و به دفعات دلخواه خود، با این برنامه ها کار کنند‌. لازم به ذکر است برای کار با اپلیکیشن ها، به اینترنت نیاز دارید.

استعلام تعداد سیم کارت با کد ملی

برای استعلام تعداد سیم کارت با کد ملی کدوم سایت بریم ؟

روش سوم، استعلام تعداد سیم کارت از طریق سایت می باشد‌. در این روش، نیاز به اینترنت و سیم کارت فعال متعلق به خود دارید. فرقی ندارد این سیم کارت از کدام اپراتور همراه است. در اینترنت عبارت تنظیم مقررات رادیویی را جستجو نمایید. سایت www.cra.ir را انتخاب کنید. پس از وارد شدن به سایت، بخش حقوق کاربران را کلیک کنید و سپس گزینه ادامه حقوق کاربران را انتخاب نمایید. گزینه استعلام سرویس های مشترکین را از میان بخش های ارائه شده انتخاب کنید. در این قسمت، بمنظور تایید قوانین سامانه لازم است بر روی دو بخش نمایش داده شده کلیک کنید و آن ها را تایید نمایید. سپس روی دکمه مرحله بعد کلیک کنید. مرحله دوم، بخش ورود اطلاعات است که در اولین گزینه، نوع شناسه هویتی از شما درخواست می شود. از میان گزینه های کد ملی، شماره گذرنامه، کد پناهندگی، کد هویت و غیره لازم است گزینه کد ملی را انتخاب نمایید. سپس در فیلد باز شده، کد ملی خود را بدون فاصله و علامت اضافه وارد کنید‌. در بخش پایین، شماره همراه خود را که مالکیت آن بنام شما ثبت شده است و در گوشی همراه فعال است را وارد کنید. بخش های نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه و نام پدر الزامی نمی باشد و در صورت وارد نکردن، مشکلی رخ نخواهد داد. در بخش آخر از طریق کادری که برای شما نمایش داده شده است کد امنیتی را دقیقا طبق تصویر، وارد کنید. پس از آن، دکمه مرحله بعد را انتخاب کنید.

خرید اقساطی سیم کارت همراه اول : شاید بهش نیاز داشتید 

در این مرحله با متنی مواجه می شوید که اطلاع داده است استعلام تعداد سیم کارت ها به شماره همراهی که وارد کرده اید ارسال می گردد. این پیامک پس از چند دقیقه برای شما ارسال می شود و حاوی اطلاعاتی راجع به تعداد سیم کارت های ثبت شده با کد ملی شما می باشد که این تعداد، به تفکیک هر اپراتور در پیامک مشخص شده است اما شماره ها نمایان نیست. همچنین لازم به ذکر است که چنانچه در ۲۴ ساعت گذشته از طریق این سایت و یا از طریق ارسال کد ملی به شماره پیام کوتاه ۳۰۰۰۱۵۰ و ۳۰۰۰۵۰۴۹۰۱ جهت استعلام تعداد سیم کارت ها، اقدام کرده باشید، امکان استعلام مجدد از طریق سایت و پیامک وجود ندارد و تنها هر ۲۴ ساعت یکبار قابل انجام می باشد و از این لحاظ محدودیت زمانی و دفعات تکرار دارد.

سخن پایانی

روش های مختلفی برای استعلام تعداد سیم کارت با کد ملی وجود دارد که افراد بنابر تمایل خود می توانند یکی از راه ها را انتخاب کنند و از بروز مشکلاتی همچون سواستفاده یا تخلیه سیم کارت در اثر عدم استفاده و عدم کارکرد، جلوگیری نمایند‌. در صورت هر گونه سوال میتوانید با مشاوران ما در بنیتاسیم در تماس باشید.